Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 18 sie 2019, 10:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lip 2019, 16:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 lip 2009, 17:12
Posty: 618
Lokalizacja: Buk Przeźmierowo
Witam serdecznie!
Proszę o pomoc o potwierdzenie danych.....
Kim dla Jana była (wpisana na dole) Cecylia?Jest to córka czy siostra.
Intryguje mnie data urodzenia jest to rok 1898 czy 1918?
Natomiast domniemywam,że miejsce urodzenia to Lubasz!
Z góry dziękuję za pomoc.
Krzysztof.
Obrazek

_________________
Sibilski choć obecnie Nadobnik.
http://www.genealogia.sibilski.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 17:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2010, 21:03
Posty: 4018
Lokalizacja: Obra/Wolsztyn
Szkoda, że jakość zdjęcia kiepska...
Wg mnie była siostrą (Schwester).
Data urodzenia - 18.12.1898 w m. Lubasz pow. Chodzież

_________________
Pozdrawiam
Jurek


***********
Szanuję pracę i dorobek badawczy innych. Dlatego - zgodnie z Regulaminem Forum i prawem oraz aby nie naruszać praw autorskich i nie dokonywać kradzieży wartości intelektualnych - zamieszczam linki do źródeł informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 17:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 2924
Jeśli to Lubasz, powinien być powiat Czarnikau - Czarnków.
Chyba że osoba prowadząca księgi ludności miała duże braki edukacyjne.

Coś mi ten Lubasz nie pasuje, ponieważ w listopadzie (wówczas jest Cecylii), ani w grudniu 1898 r. nie ochrzczono imieniem Cecylia żadnej dziewczynki w tej parafii.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 17:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 2924
Już się poprawiam z informacją dla Krzysia.

Parafia Lubasz, LB 1897 r., str. 293, wpis nr 329.

Lubasz, dnia 20-12-1897
Cecylia Wiktoria
Rodz. Wojciech Januchowski i Michalina Buchholz
zawód ojca operarius
chrzest dn. 23-12-1897 w Lubaszu
chrzestni: Józef Polarczyk i Weronika Robek
oboje z Lubasza

Cecylia poślubiła dnia 01-07-1923 w Rogoźnie Jana Dalekiego [Daleki] ur. 27-08-1899 r., zamieszkałego w Tarnowie.
Cecylia również mieszkała w Tarnowie.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 18:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2010, 21:03
Posty: 4018
Lokalizacja: Obra/Wolsztyn
A jednak się kręci! (Galileusz)

Podobnie jak dzisiaj również wówczas ludzie byli omylni...

USC Lubasz - akt urodzenia nr 256/1897 dziewczynki o jednym tylko imieniu Wiktoria:
https://szukajwarchiwach.pl/55/555/0/1/ ... tMLO7J5VwQ

_________________
Pozdrawiam
Jurek


***********
Szanuję pracę i dorobek badawczy innych. Dlatego - zgodnie z Regulaminem Forum i prawem oraz aby nie naruszać praw autorskich i nie dokonywać kradzieży wartości intelektualnych - zamieszczam linki do źródeł informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 2924
Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. Napoléon Bonaparte

Choć w tym przypadku nie popełniłam błędów, załączam zapis imion z materiałów, z których korzystałam:

1. Fragment w/w aktu chrztu w Lubaszu, zapisano dwa imiona - Cecylia Wiktoria.

Obrazek

2. Fragment w/w aktu małżeństwa w Rogoźnie, zapisano dwa imiona - Cecylia Wiktoria.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 21:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2010, 21:03
Posty: 4018
Lokalizacja: Obra/Wolsztyn
Mnie chodziło o obarczone grzechem błędu zapisy w księdze dusz... ;-)
Ktoś podał błędną datę urodzin oraz błędny powiat, a ktoś inny - bona fide - tak zapisał.

_________________
Pozdrawiam
Jurek


***********
Szanuję pracę i dorobek badawczy innych. Dlatego - zgodnie z Regulaminem Forum i prawem oraz aby nie naruszać praw autorskich i nie dokonywać kradzieży wartości intelektualnych - zamieszczam linki do źródeł informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 lip 2009, 17:12
Posty: 618
Lokalizacja: Buk Przeźmierowo
Serdecznie WAM Wszystkim DZIĘKUJĘ!
To już wszystko jasne i jestem w domu!
Tak to Wiktoria z aktu urodzenia natomiast przy chrzcie ma podane dwa imiona Cecylia Wiktoria.
Wcześniej miałem skan z Kd Słomowo Cecylii i nie miałem pewności co do tej daty.Domniemywałem,iż to córka Jana jeśli byłby to rok 1918.Pierwsze dziecko Jana urodzone w 1912 ostatnie w 1924.
Skoro wpis 1898 to błąd bo powinno być 1887.
Mam wszystkie akty chrztów dzieci Wojciecha z Lubasza,a zawędrował tam z pod Rogoźna.
To linia po mieczu mojej małżonki.
Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc!!!
Krzysztof.

_________________
Sibilski choć obecnie Nadobnik.
http://www.genealogia.sibilski.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL