Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 19 wrz 2019, 09:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 gru 2018, 00:24 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Czy ktoś odwiedzający AAD nie orientuje się czy dzieckiem tej pary nie była Marianna Roszonka/Rosoczonka ur. 1824? Żona Simona Krystkowiaka zmarła na tyfus w 1857 w Drzęczewie.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, 10:57 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Odświeżę trochę temat.
Parafia katolicka Strzelce Wielkie, wpis 33 / 1819
Gregorius Roszak (23 lat) 100%
matka: Eva
Marianna Migas (20 lat) 100%
ojciec: Jacobus

Skąd moje podejrzenia? Marianna jest zamiennie nazywana Migasionka i Rosoczonka. Ślub z Szymonem Krystkowiakiem brała w Gostyniu 31/1844.
Czy ktoś badający Strzelce Wielkie może potwierdzić że owa para miała córkę o tym imieniu około 1824r.? Lub zna w okolicy Gostynia inną parę Migas - Rosocha?
Pozdrawiam serdecznie

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, 12:30 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
megabyzos napisał(a):
Odświeżę trochę temat.
Parafia katolicka Strzelce Wielkie, wpis 33 / 1819
Gregorius Roszak (23 lat) 100%
matka: Eva
Marianna Migas (20 lat) 100%
ojciec: Jacobus

Skąd moje podejrzenia? Marianna jest zamiennie nazywana Migasionka i Rosoczonka. Ślub z Szymonem Krystkowiakiem brała w Gostyniu 31/1844.
Czy ktoś badający Strzelce Wielkie może potwierdzić że owa para miała córkę o tym imieniu około 1824r.? Lub zna w okolicy Gostynia inną parę Migas - Rosocha?
Pozdrawiam serdecznie

Witam.

Według BaSI w latach 1810-1830 rodziły się dzieci Grzegorza Roszaka i Marianny Migas:
Strzelce Wielkie-
Katarzyna 1820
Stanisław 1825
Wojciech/Idzi 1829.

Jedyna Marianna Roszak, jaka urodziła się w tych latach - Kunowo 1821.
rodz- Sebastian Roszak, Urszula.

Z kolei jest Marianna Migas-
ur. 1822/99 Strzelce Wielkie.
rodz- Grzegorz Migas, Marianna.
Akt jest w AAP.
Może to ta Marianna - nazywana naprzemiennie Migasionka/Rosoczonka?

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, 16:24 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Pięknie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Dla pewności sprawdzę jeszcze oba Gostynie.

PS
Wg aktu ślubu oboje młodzi byli z Drzenczewa. Swiadkowie z Bodzewa i Głogówka.
Są dwa akty 2/1824 Strzelce gdzie swiadkowała Tekla Roszakowa
Oraz 38/1825 Strzelce gdzie ojcem jest Roch Gautura.
Ale nie znam parafii na tyle by wyrokować.
Nie wiem czy celować w Gostyń czy też zapis oznacza jedynie że panna mloda akurat tam mieszkała.
Zaczynam się też zastanawiać czy nie była to jedna z rodzin krazacych między wsiami Kongregacji Filipinow. Simon Krystkowiak urodził się w Błażejewie, pojawiają się też nazwy Bodzewko i Drzęczewo.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 13:04 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Pytanie dodatkowe.
Czy istnieją jakieś dane z pruskiego katastru 1793 dla okolic Gostynia dostępne online?

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 13:24 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.

Krystianie, rozszerzyłam lata 1830-1860.

Doszły jeszcze dzieci Grzegorza Roszaka i Marianny Migas:
Wszystkie rodziły się w Strzelcach Wielkich.

Józef - ur. 1832/26, zm. 1847/92.
Magdalena - ur. 1834/63, zm. 1834/59.
Franciszek - ur. 1835/123.
Elżbieta - ur. 1838/141.
Tomasz - ur. 1840/175, zm. 1842/52.

Znalazłam też dziecko Szymona i Marianny:
skan 8/67
Drzenczewo, 25.VII.1848
ur- Laurenty, rodz- Szymon Krystkowiak, Marianna Roszanka.
Jednym z chrzestnych jest Stanisław Roszak, Strzelce Wielkie.

https://szukajwarchiwach.pl/53/3304/0/6 ... /#tabSkany

I ślub Stanisława ur. 1825:
skan 9/17.
Domachowo, 11.X.1857.
ślubuje:
Stanisław Roszak, syn Grzegorza i Marianny Roszaków, lat 30, Strzelce Wielkie.
Józefa Polaszek lat 25.
Jednym ze świadków jest Aegidius Roszak/Idzi/Wojciech.
https://szukajwarchiwach.pl/53/3281/0/6 ... /#tabSkany

Dużo wspólnych danych, jednak Marianny, córki Roszaków dalej nie ma.
Chyba warto sprawdzić akt ur. Marianny 1822, Migas.
Może będzie wpisane nazwisko panieńskie matki Roszak, może to będzie jakiś trop?

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 14:57 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Oprócz Laurentego mieli jeszcze troje dzieci. Oprócz mojej przodkini wszystkie zmarły w okresie 1850-58. Akt sprawdzę wieczorem. No nie daje mi spokoju ta zbieżność Roszak-Migas. Wg aktu zgonu Marianna miała 32 lata. Ale wiek jak widać jest umowny często. Czy Święta Góra dawała chrzty chłopom z Kongregacji?
Jest też ewidentna luka dla urodzeń 1820-25

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 17:34 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
Nie znalazłam w dostępnej dla mnie dokumentacji, informacji na temat udzielanych sakramentów na Świętej Górze.
Kongregacja św. Filipa Neri, jako cel swój miała przede wszystkim posługę kaznodziejską.
Przeglądając swego czasu księgi gostyńskie, raczej nie natrafiłam na wpisy chrztów, pogrzebów czy też ślubów ze Świętej Góry.

Ciekawa wzmianka dotycząca parafii Strzelec Wielkich:
"Archiwum kościelne zawierało księgi metrykalne od 1721 roku do 1899 roku oraz wykaz intencji mszalnych".
Notka ta zapisana jest w dokumencie " Protokół przekazania parafii w Strzelcach Wielkich w administrowanie ks. Janowi Wlazło z dnia 8 listopada 1899 roku ", zbiory Muzeum w Gostyniu.
Artykuł "Parafia Strzelce Wielkie na przełomie XIX i XX wieku" Wanda i Józef Radołowie.
Rocznik Gostyński 4.

Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 17:38 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
A akt 10/1825 Gostyń? Marianna urodzona 26 stycznia w Drzęczewie z Adalbertusa Szymczaka i Rozalii Lewandoszczanki. Nic takiego, ale chrzestni to Michael Krystkowiak i Anna Urbańska.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 17:58 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Co do poniższego aktu 26 sierpnia 9 rano, w Strzelcach Małych. Z Grzegorza i Marianny Migasów. Chrzestni Franciszek Gaułwia i Barbara Jankowa :(
Więc chyba nie ona.


Z kolei jest Marianna Migas-
ur. 1822/99 Strzelce Wielkie.
rodz- Grzegorz Migas, Marianna.
Akt jest w AAP.
Może to ta Marianna - nazywana naprzemiennie Migasionka/Rosoczonka?

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 18:04 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
megabyzos napisał(a):
A akt 10/1825 Gostyń? Marianna urodzona 26 stycznia w Drzęczewie z Adalbertusa Szymczaka i Rozalii Lewandoszczanki. Nic takiego, ale chrzestni to Michael Krystkowiak i Anna Urbańska.

Krystianie, wydawało mi się, ze szukasz Marianny z rodziców Roszak-Migas :wink:
A tu są zupełnie inni.
Czasami nasi przodkowie wiele razy występują w innych aktach, jako chrzestni, czy świadkowie.
Wydaje mi się, że jedyny punkt zaczepienia to nazwiska rodziców/ewentualne przekształcenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 18:09 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Wiem że to inne nazwiska, szukałem pod kątem trzech elementow Marianna, rok 1823-25 i urodzenie w Drzęczewie. A tu na bonus doszedł człowiek o tym samym nazwisku co przyszły mąż Szymon Krystkowiak.
Podane w akcie nazwiska są typowo odimienne. Dlatego zwróciłem na niego uwagę. Z tego co pamiętam rodziny chłopskie używały wtedy kilku aliasów niekiedy?

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Ostatnio edytowano 31 maja 2019, 18:58 przez megabyzos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 18:16 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
megabyzos napisał(a):
Co do poniższego aktu 26 sierpnia 9 rano, w Strzelcach Małych. Z Grzegorza i Marianny Migasów. Chrzestni Franciszek Gaułwia i Barbara Jankowa :(
Więc chyba nie ona.

Z kolei jest Marianna Migas-
ur. 1822/99 Strzelce Wielkie.
rodz- Grzegorz Migas, Marianna.
Akt jest w AAP.
Może to ta Marianna - nazywana naprzemiennie Migasionka/Rosoczonka?


Zamieszałam się, rozumiem już - to jest ta sama Marianna.
Jednak skoro była zapisywana raz Migas, raz Roszak, jakaś zbieżność jest.


Ostatnio edytowano 31 maja 2019, 18:41 przez Gosia53, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 18:32 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
megabyzos napisał(a):
A akt 10/1825 Gostyń? Marianna urodzona 26 stycznia w Drzęczewie z Adalbertusa Szymczaka i Rozalii Lewandoszczanki. Nic takiego, ale chrzestni to Michael Krystkowiak i Anna Urbańska.

Być może to właśnie ona została żoną Szymona Krystkowiaka, w chwili ślubu miałaby 18 lat.
Nie szukałam pod kątem Krystkowiaków, tylko Migas-Roszak.
Jeżeli w akcie małż. Szymona i Marianny nie ma wpisanych jej rodziców, to może akta ur. dzieci, albo akt zg?
Potwierdziło by to, która to Marianna.
Więcej pewnie doradziłby ktoś z większym doświadczeniem i wiedzą.
Mnie już pomysłów brakuje :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 18:56 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Gosia53 napisał(a):
megabyzos napisał(a):
A akt 10/1825 Gostyń? Marianna urodzona 26 stycznia w Drzęczewie z Adalbertusa Szymczaka i Rozalii Lewandoszczanki. Nic takiego, ale chrzestni to Michael Krystkowiak i Anna Urbańska.

Być może to właśnie ona została żoną Szymona Krystkowiaka, w chwili ślubu miałaby 18 lat.
Nie szukałam pod kątem Krystkowiaków, tylko Migas-Roszak.
Jeżeli w akcie małż. Szymona i Marianny nie ma wpisanych jej rodziców, to może akta ur. dzieci, albo akt zg?
Potwierdziło by to, która to Marianna.
Więcej pewnie doradziłby ktoś z większym doświadczeniem i wiedzą.
Mnie już pomysłów brakuje :?


Mi brakuje pomysłów od dłuższego czasu :) Urok ksiąg pruskich rzadko pojawiają się rodzice. Ja pójdę tropem tego Krystkowiaka, może doprowadzi do Simona. Absolutnie nie porzucam Grzegorza Migasa. Po prostu sprawdzam wszystkie ścieżki. Natomiast ogromnie wiele dały mi Pani wypisy ze Strzelec. Drzeńczewa nie uznaję zapewne tylko z powodu aktu ślubu, w końcu rodzice nie byli podani, a mogła tam tylko mieszkać.
Inny pomysł to sprawdzić mieszkańców Drzeńczewa w zapisach posług kongregacji.
W końcu znajdę tę Mariannę. I część zasługi należeć będzie do Pani za co z całego serca dziękuję.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 19:43 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
megabyzos napisał(a):
Gosia53 napisał(a):
megabyzos napisał(a):
A akt 10/1825 Gostyń? Marianna urodzona 26 stycznia w Drzęczewie z Adalbertusa Szymczaka i Rozalii Lewandoszczanki. Nic takiego, ale chrzestni to Michael Krystkowiak i Anna Urbańska.

Być może to właśnie ona została żoną Szymona Krystkowiaka, w chwili ślubu miałaby 18 lat.
Nie szukałam pod kątem Krystkowiaków, tylko Migas-Roszak.
Jeżeli w akcie małż. Szymona i Marianny nie ma wpisanych jej rodziców, to może akta ur. dzieci, albo akt zg?
Potwierdziło by to, która to Marianna.
Więcej pewnie doradziłby ktoś z większym doświadczeniem i wiedzą.
Mnie już pomysłów brakuje :?


Mi brakuje pomysłów od dłuższego czasu :) Urok ksiąg pruskich rzadko pojawiają się rodzice. Ja pójdę tropem tego Krystkowiaka, może doprowadzi do Simona. Absolutnie nie porzucam Grzegorza Migasa. Po prostu sprawdzam wszystkie ścieżki. Natomiast ogromnie wiele dały mi Pani wypisy ze Strzelec. Drzeńczewa nie uznaję zapewne tylko z powodu aktu ślubu, w końcu rodzice nie byli podani, a mogła tam tylko mieszkać.
Inny pomysł to sprawdzić mieszkańców Drzeńczewa w zapisach posług kongregacji.
W końcu znajdę tę Mariannę. I część zasługi należeć będzie do Pani za co z całego serca dziękuję.

Przeanalizowałam jeszcze raz akty - jednak ta Marianna wyżej nie mogła być żoną Szymona.
W akcie ur. ich syna Laurentego, jest wpisana Marianna Roszonka.
Miło, że mogłam chociaż trochę pomóc.
A tak w ogóle, to na forum jesteśmy na Ty, tak mnie nauczono tu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 21:36 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Rzecz w tym że oba miana były chyba używane zamiennie. Powoli głupieję. Rosoczonka to córka Rocha albo Roszaka, Migasionka to córka Migasa. Dlatego ta para Migas Roszak była taka obiecująca.
Czy odrzucasz ja tylko dlatego, że uzyto nazwy Roszonka?

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, 21:49 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
Odrzucam tę Mariannę:
megabyzos napisał(a):
A akt 10/1825 Gostyń? Marianna urodzona 26 stycznia w Drzęczewie z Adalbertusa Szymczaka i Rozalii Lewandoszczanki. Nic takiego, ale chrzestni to Michael Krystkowiak i Anna Urbańska.

Nadal uważam, że ta Marianna Migas-
ur. 1822/99 Strzelce Wielkie.
rodz- Grzegorz Migas, Marianna.
może być poszukiwaną przez Ciebie Marianna.

Może podsumujmy, to co wiadome:

W akcie ur. Laurentego jest wpisana matka Marianna Roszonka (dlatego myślę, że żoną Szymona Krystkowiaka nie może być Marianna 1825/10.

Wiemy, że jest małżeństwo Grzegorz Roszak i Marianna Migas.
Mają sporo dzieci - nie ma Marianny.

Jest małżeństwo Grzegorz Migas i Marianna.
I jest jedno ich dziecko - Marianna 1822/99.
Więcej dzieci nie ma.

Marianna była zapisywana naprzemiennie Roszak/Migas.

Dlatego zastanawiam się, czy Marianna 1822/99 nie jest właśnie tą poszukiwaną przez Ciebie?

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 cze 2019, 04:38 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Chyba rozumiem wreszcie według Ciebie Grzegorz Roszak i Grzegorz Migas to te same osoby? To da sie sprawdzić aktem ślubu i aktami urodzin. I tlumaczyłoby czemu używała obu nazwisk. :) jedno co się by nie zgadzało yo Drzęczewo, ale to już niewielki odchył od znanych faktów.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2019, 14:13 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
megabyzos napisał(a):
Chyba rozumiem wreszcie według Ciebie Grzegorz Roszak i Grzegorz Migas to te same osoby? To da sie sprawdzić aktem ślubu i aktami urodzin. I tlumaczyłoby czemu używała obu nazwisk. :) jedno co się by nie zgadzało yo Drzęczewo, ale to już niewielki odchył od znanych faktów.

Krystianie, właśnie tak myślę, że to jest ta sama osoba.

Gosia53 napisał(a):

Może podsumujmy, to co wiadome:

W akcie ur. Laurentego jest wpisana matka Marianna Roszonka (dlatego myślę, że żoną Szymona Krystkowiaka nie może być Marianna 1825/10.

Wiemy, że jest małżeństwo Grzegorz Roszak i Marianna Migas.
Mają sporo dzieci - nie ma Marianny.

Jest małżeństwo Grzegorz Migas i Marianna.
I jest jedno ich dziecko - Marianna 1822/99.
Więcej dzieci nie ma.

Marianna była zapisywana naprzemiennie Roszak/Migas.

Dlatego zastanawiam się, czy Marianna 1822/99 nie jest właśnie tą poszukiwaną przez Ciebie?

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Do powyższego podsumowania dodam jeszcze:
w akcie urodzenia Laurentego, dziecka Szymona Krystkowiaka i Marianny Roszonki, jako jeden z chrzestnych jest wpisany Stanisław Roszak Strzelce Wielkie, zapewne syn Grzegorza Roszaka i Marianny Migas, ur. 1825 - czyli być może brat Marianny.

I kolejne spostrzeżenie -
ślub Stanisława ur. 1825, Domachowo, rodzice ci sami, jeden świadek to Wojciech Roszak, kolejny brat.

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2019, 20:53 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Gosia53 napisał(a):
Witam.
megabyzos napisał(a):
Chyba rozumiem wreszcie według Ciebie Grzegorz Roszak i Grzegorz Migas to te same osoby? To da sie sprawdzić aktem ślubu i aktami urodzin. I tlumaczyłoby czemu używała obu nazwisk. :) jedno co się by nie zgadzało yo Drzęczewo, ale to już niewielki odchył od znanych faktów.

Krystianie, właśnie tak myślę, że to jest ta sama osoba.

Gosia53 napisał(a):

Może podsumujmy, to co wiadome:

W akcie ur. Laurentego jest wpisana matka Marianna Roszonka (dlatego myślę, że żoną Szymona Krystkowiaka nie może być Marianna 1825/10.

Wiemy, że jest małżeństwo Grzegorz Roszak i Marianna Migas.
Mają sporo dzieci - nie ma Marianny.

Jest małżeństwo Grzegorz Migas i Marianna.
I jest jedno ich dziecko - Marianna 1822/99.
Więcej dzieci nie ma.

Marianna była zapisywana naprzemiennie Roszak/Migas.

Dlatego zastanawiam się, czy Marianna 1822/99 nie jest właśnie tą poszukiwaną przez Ciebie?

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Do powyższego podsumowania dodam jeszcze:
w akcie urodzenia Laurentego, dziecka Szymona Krystkowiaka i Marianny Roszonki, jako jeden z chrzestnych jest wpisany Stanisław Roszak Strzelce Wielkie, zapewne syn Grzegorza Roszaka i Marianny Migas, ur. 1825 - czyli być może brat Marianny.

I kolejne spostrzeżenie -
ślub Stanisława ur. 1825, Domachowo, rodzice ci sami, jeden świadek to Wojciech Roszak, kolejny brat.

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Małgosiu Wojciecha nie mam namietzonego. A Grzegorz w akcie zgonu ma zapis 5 dzieci w tym dwoje małoletnich. Akt Strzelce Wielkie 100/1854.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2019, 22:18 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.

Krystianie, oto Wojciech:
Strzelce Wielkie (par. rzymskokatolicka) - akt urodzenia/chrztu, rok 1829, wpis nr 72.
Idzi , rodzice: Grzegorz Roszak, Marianna.
Inne osoby występujące w dokumencie:
Roszak
Nowacka.
Akt jest w AAP.

A teraz, to co znalezione wcześniej:

Dzieci Grzegorza Roszaka i Marianny Migas:
1. Katarzyna 1820
2. Stanisław 1825
3. Wojciech/Idzi 1829.
4. Józef ur. 1832/26, zm. 1847/92.
5. Magdalena ur. 1834/63, zm. 1834/59.
6. Franciszek ur. 1835/123.
7. Elżbieta ur. 1838/141.
8. Tomasz ur. 1840/175, zm. 1842/52.

I Marianna ur. 1822/99 z pary Grzegorz Migas, Marianna.

Nie dała mi spokoju ta piątka dzieci wpisana w akt zg. Grzegorza.
Rozszerzyłam lata, przeszukałam jeszcze raz, i znalazłam-
akt zg. Katarzyny - 1821/66, akt jest w AAP.

Czyli:
Grzegorz Roszak i Marianna Migas mieli 8-ro dzieci, z czego 4-ro zmarło przed śmiercią Grzegorza.
Zostało 4-ro.
Jeżeli założymy, że również ich dzieckiem była Marianna ur. 1822/99 z rodziców Grzegorz Migas, Marianna, to wyjdzie 5-ro dzieci.
W chwili śmierci Grzegorza w 1854 dwoje dzieci miało 16 i 19 lat, więc małoletnie, zgadza się to z wpisem w akcie zg. Grzegorza :)

A swoją drogą, szczęśliwy traf, że w akcie zg. Grzegorza są wpisane dzieci - czasami to bardzo ułatwia poszukiwania. Chciałabym niekiedy takie akty mieć wśród swoich :wink:

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2019, 04:52 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2018, 19:35
Posty: 110
Gosia53 napisał(a):
Witam.

Krystianie, oto Wojciech:
Strzelce Wielkie (par. rzymskokatolicka) - akt urodzenia/chrztu, rok 1829, wpis nr 72.
Idzi , rodzice: Grzegorz Roszak, Marianna.
Inne osoby występujące w dokumencie:
Roszak
Nowacka.
Akt jest w AAP.

A teraz, to co znalezione wcześniej:

Dzieci Grzegorza Roszaka i Marianny Migas:
1. Katarzyna 1820
2. Stanisław 1825
3. Wojciech/Idzi 1829.
4. Józef ur. 1832/26, zm. 1847/92.
5. Magdalena ur. 1834/63, zm. 1834/59.
6. Franciszek ur. 1835/123.
7. Elżbieta ur. 1838/141.
8. Tomasz ur. 1840/175, zm. 1842/52.

I Marianna ur. 1822/99 z pary Grzegorz Migas, Marianna.

Nie dała mi spokoju ta piątka dzieci wpisana w akt zg. Grzegorza.
Rozszerzyłam lata, przeszukałam jeszcze raz, i znalazłam-
akt zg. Katarzyny - 1821/66, akt jest w AAP.

Czyli:
Grzegorz Roszak i Marianna Migas mieli 8-ro dzieci, z czego 4-ro zmarło przed śmiercią Grzegorza.
Zostało 4-ro.
Jeżeli założymy, że również ich dzieckiem była Marianna ur. 1822/99 z rodziców Grzegorz Migas, Marianna, to wyjdzie 5-ro dzieci.
W chwili śmierci Grzegorza w 1854 dwoje dzieci miało 16 i 19 lat, więc małoletnie, zgadza się to z wpisem w akcie zg. Grzegorza :)

A swoją drogą, szczęśliwy traf, że w akcie zg. Grzegorza są wpisane dzieci - czasami to bardzo ułatwia poszukiwania. Chciałabym niekiedy takie akty mieć wśród swoich :wink:

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Małgosiu nie wiem jak dziękować za bezcenną pomoc. Roszonka była ostatnią prapra której nie mogłem do niczego dopasować dłuższy czas. Rozwiązałaś też ostatnią wątpliwość dotyczącą dzieci. Akt zgonu 66 Katarzyny wziąłem za akt urodzenia :) A Marianna była najstarsza więc zapewne pierwsza poszła w służbę do Drzeńczewa. Tam też mogła poznać Szymona Krystkowiaka robotnika klasztornego.

_________________
Krystian Dzikowski
For memory, for my childrens


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2019, 16:09 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 633
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.

Miło, że mogłam pomóc :)
Nasi przodkowie wędrowali, spisujący akta wypełniali je czasami byle jak, a My poszukujący, teraz mamy problemy z ustaleniem kto, co...
Tak to już bywa.

Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów w poszukiwaniu kolejnych przodków.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL