Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 08 gru 2019, 20:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lip 2018, 16:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
Witam serdecznie,
Szukam informacji odnośnie kamienicy w Krotoszynie przy ul. Ostrowskiej 53.
Czyli jaki miała poprzednio numer, kto ją wybudował, kto był właścicielem, ewentualnie kto przed wojną mieszkał.

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 17:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Witam,
Księgi meldunkowe Krotoszyna (przedwojenne) są w AP w Kaliszu.
https://szukajwarchiwach.pl/search?q=kr ... =15&page=1
Jeśli chcesz ustalić jaki nr przed wojną nosiła posesja Ostrowska 53, napisz do Urzędu Miasta, może mają takie dane.
um@krotoszyn.pl

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 18:05 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Hej Tomasz!
Trafiłeś w 10! Urodziłem się w tej kamienicy i spędziłem tam ok 30 lat swojego życia! Znam odp na twoje pytania ale ciekawi mnie w jakim celu szukasz info?
Pozdrawiam Lukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 18:17 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Z moich info wynika że kamienica została wybudowana przez Niemca- Wegnera w 1912r. Najpierw zbudowano cześć z dachem dwuspadowym a w latach 30 dobudowano cześć z lewej strony. Kamienica po wojnie miała numeracje kolejno 49, 51, 53.
Mam gdzieś powojenną księgę meldunkowa tego budynku, ale znam tez nazwiska większości rodzin które tam mieszkały.
pozdr LG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 20:04 
Offline

Dołączył(a): 01 gru 2009, 18:03
Posty: 612
Lokalizacja: Poznań
Szukam informacji dotyczącej hotelu, którego właścicielem był w latach 30. Jan Wlekliński były współwłaściciel fabryki wyrobów tytoniowych "Patria" Ganowicz&Wlekliński. Rodzina była właścicielami cegielni przy ul. Ceglarskiej w Krotoszynie ( Zdzisław Wlekliński). Podobno hotel był w Rynku. Po II WŚ hotel został przejęty przez państwo i przeznaczony na mieszkania. Jan Wlekliński zmarł w 1946 r . w Krotoszynie i został pochowany na miejscowym cmentarzu (mogiła nie istnieje).Żona jego Helena zmarła w 1942 r. Nie znam też losów ani fabryki ani hotelu podczas okupacji.
Nie wiem gdzie szukać tych informacji.

Pozdrawiam
krysia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 20:26 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Hej Krysia
To ciekawy temat z historii Krotoszyna. Przypominam że na ul. Ceglarskiej były 2 cegielnie, a w rynku i w przyległych uliczkach kilka hoteli. Myślę że jeśli używasz FB to warto ten temat poruszyć na str Fb- Krotoszyn Niezwykły.
pozdr LG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
lukegg napisał(a):
Z moich info wynika że kamienica została wybudowana przez Niemca- Wegnera w 1912r. Najpierw zbudowano cześć z dachem dwuspadowym a w latach 30 dobudowano cześć z lewej strony. Kamienica po wojnie miała numeracje kolejno 49, 51, 53.
Mam gdzieś powojenną księgę meldunkowa tego budynku, ale znam tez nazwiska większości rodzin które tam mieszkały.
pozdr LG


Dziękuję za szybką reakcje. Już tłumaczę. Szukając śladów mojego pradziadka trafiłem na Krotoszyn. W tym roku udało mi się poznać nieznaną dotąd część rodziny. W trakcie szybkiego poznawania Krotoszyna tj. Krotoszyn w 15 minut, podjechaliśmy pod tę właśnie kamienicę, gdzie w szczycie jest monogram i data. Po czym poinformowano nas, ze kiedyś kamienica nalezala do pradziadka. Monogram i data: PB 1912, a mój pradziadek to Paweł Boroń (Boruń). Więc temat jest ciekawy, tym bardziej, że udało mi się ustalić, że przed wojną mieszkali na Ostrowskiej 13, 23 i 43. Więc szukam jakichkolwiek śladów i weryfikuje zdobyte informacje.
Ps. Jestem zainteresowany mieszkańcami tej kamienicy, być może to są jacyś krewni :) i coś więcej będą wiedzieli na temat przodków.

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:02 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
To bardzo ciekawe co Pan napisał. Faktycznie w szczycie sa inicjały i data, pytanie tylko czy właściciela czy budowniczego?
O niemieckim budowniczym i właścicielu wiem z bezpośredniej rozmowy z potomkami którzy przyjechali dobre 20 lat temu obejrzeć kamienicę. Z moich info wynika że Wegener/Wegner miał córkę która wyszła za mąż za krotoszyńskiego dorożkarza Kazimierczaka. Jestem w kontakcie z obecnymi właścicielami i postaram się uzyskać nowe info. pozdr Lg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
lukegg napisał(a):
To bardzo ciekawe co Pan napisał. Faktycznie w szczycie sa inicjały i data, pytanie tylko czy właściciela czy budowniczego?
O niemieckim budowniczym i właścicielu wiem z bezpośredniej rozmowy z potomkami którzy przyjechali dobre 20 lat temu obejrzeć kamienicę. Z moich info wynika że Wegener/Wegner miał córkę która wyszła za mąż za krotoszyńskiego dorożkarza Kazimierczaka. Jestem w kontakcie z obecnymi właścicielami i postaram się uzyskać nowe info. pozdr Lg


Ciekawa sprawa. Z tym monogramem też. Jednak praktykowane było w budownictwie stosowanie monogramów właściciela, a nie budowniczego, chyba że budowniczy byl właścicielem.
Czekam z niecierpliwością na rozwiązanie zagadki.

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:12 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Ps
Co ciekawe mnie za to interesuje kamienica w Bydgoszczy na ul Nakielskiej 44 . Co do obecnych mieszkańców to zapewniam że nie są krewnymi. Numeracja przedwojenna może sie zgadzać bo to nr nieparzyste tak jak i obecnie, ale wymaga to weryfikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
lukegg napisał(a):
Ps
Co ciekawe mnie za to interesuje kamienica w Bydgoszczy na ul Nakielskiej 44 . Co do obecnych mieszkańców to zapewniam że nie są krewnymi. Numeracja przedwojenna może sie zgadzać bo to nr nieparzyste tak jak i obecnie, ale wymaga to weryfikacji.

A co konkretnie z Nakielskiej 44?

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:35 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
W tej kamienicy mieszkały 2 siostry mojego pradziadka o nazwisku Grzegorzewska. Po II wojnie św. rodzina utraciła kontakt. Pytanie czy mieszka tam ktoś kto pamięta te osoby/ma jakieś info.
Wracając do ostrowskiej to czas Wegenera to wg mnie lata 20. Obie te historie moga się łączyć i sie nie wykluczają. Możliwe ze P.Boroń wybudował i sprzedał Wegnerowi ową kamienicę a ten dobudował drugie skrzydło. Info pozostała o Wegenerze. Ja mysle ze stosowny zapis istnieje w księgach wieczystych. I mała dygresja -lata ok roku 1912 to raczej trudny okres gospodarczy w dziejach Krotoszyna, wiec P.Boroń to musiał być bardzo majętny człowiek budując od podstaw kamienicę w prowincjonalnym miasteczku w zaborze pruskim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
lukegg napisał(a):
W tej kamienicy mieszkały 2 siostry mojego pradziadka o nazwisku Grzegorzewska. Po II wojnie św. rodzina utraciła kontakt. Pytanie czy mieszka tam ktoś kto pamięta te osoby/ma jakieś info.
Wracając do ostrowskiej to czas Wegenera to wg mnie lata 20. Obie te historie moga się łączyć i sie nie wykluczają. Możliwe ze P.Boroń wybudował i sprzedał Wegnerowi ową kamienicę a ten dobudował drugie skrzydło. Info pozostała o Wegenerze. Ja mysle ze stosowny zapis istnieje w księgach wieczystych. I mała dygresja -lata ok roku 1912 to raczej trudny okres gospodarczy w dziejach Krotoszyna, wiec P.Boroń to musiał być bardzo majętny człowiek budując od podstaw kamienicę w prowincjonalnym miasteczku w zaborze pruskim.


Co do Nakielskiej to się zorientuje i dam znac, prosze tylko o email do mnie. Co do postawionej tezy odnosnie ostrowskiej to by moglo sie zgadzac, pradziadek w latach 20 wyemigrowal do Francji. Teraz tylko pytanie dlaczego sprzedał, wg dokumentów pracował w cegielni.

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, 22:58 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
W tym wątku faktycznie historia zatoczyła koło kilkukrotnie. Możliwe ze P,Boroń pracował w cegielni której właścicielem był krewny o którym pisze kilka postów wyżej P.Krysia. Jeśli migrował do Francji/Niemiec do pracy w kopalni to istnieją listy osób które robiły to w sposób zorganizowany. Dziekuje za chęć zdobycia info o Nakielskiej 44. Pozdr LG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 07:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
[quote="tboron"][quote="lukegg"]W tej kamienicy mieszkały 2 siostry mojego pradziadka o nazwisku Grzegorzewska. Po II wojnie św. rodzina utraciła kontakt. Pytanie czy mieszka tam ktoś kto pamięta te osoby/ma jakieś info.

Księga adresowa m. Bydgoszcz 1936/1937 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=13840&from=publication
Nakielska 42/44 - brak nazwiska Grzegorzewski/Grzegorzewska
Grzegorzewska Jadwiga, Niegolewskiego 17
Grzegorzewska Marianna, wdowa, Kujawska 112/9


Księga adresowa m. Bydgoszcz 1933 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=23436&from=publication
Nakielska 42/44 (poprzedni numer 114a-114) - brak nazwiska Grzegorzewski/Grzegorzewska
Grzegorzewska Helena, służąca, Św. Trójcy 26/2
Grzegorzewska Joanna, gospodyni, Wyspiańskiego 12/4
Grzegorzewska Maria, służąca, Miedza 6/1
Grzegorzewska Marianna, wdowa, Kujawska 112/9

Księga adresowa m. Bydgoszcz 1929 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=12140&from=publication
Nakielska 114a-114 - brak nazwiska Grzegorzewski/Grzegorzewska
Grzegorzewska Maria, Kujawska 80
Grzegorzewska Maria, służąca, Miedza 3

Księga adresowa m. Bydgoszcz 1928 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=23440&from=publication
Nakielska 114a-114 - brak nazwiska Grzegorzewski/Grzegorzewska
Grzegorzewska Joanna, kucharka, Al. Mickiewicza 2-3
Grzegorzewska Maria, służąca, Miedza 3
Grzegorzewska Marianna, wdowa, Kujawska 80
Grzegorzewska Wacława, Kujawska 80

Księga adresowa m. Bydgoszcz 1926 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=13836&from=publication
Nakielska 114a-114 - brak nazwiska Grzegorzewski/Grzegorzewska
Grzegorzewska Joanna, kucharka, Gdańska 165
Grzegorzewska Marianna, wdowa, Kujawska 59

Księga adresowa m. Bydgoszcz 1925 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=23435&from=publication
Grzegorzewska Joanna, kucharka, Gdańska 165
Grzegorzewska Marianna, wdowa, Kujawska 59

Księga adresowa m. Bydgoszcz 1923 http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=12004&from=publication
Grzegorzewska Jadwiga, służąca, Gdańska 19
Grzegorzewska Jadwiga, służąca, Konarskiego 4

Ps. Panie Łukaszu czy posiada Pan stare zdjęcia kamienicy, ewentualnie dokumenty, które może Pan udostępnić?

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 07:46 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Dziekuję za info, cześć imion się zgadza lata też, możliwe że na ul. Nakielskiej mieszkały dopiero po wojnie.
Co do ul. Ostrowskiej to jak pisałem powyżej mam stara książkę meldunkowa, odszukam ja, zdjęć nie posiadam.
pozdr LG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 07:58 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Rozmawiałem z obecnym właścicielem. Obiecał sprawdzić w księdze wieczystej historię własności przed jego dziadkiem Wegnerem. J.Wegner ma grób na cmentarzu w Krotoszynie przy Ul.Raszkowskiej, jego żona zmarła w latach 70 tych. Potwierdził moją hipotezę o sprzedaży i dobudowaniu skrzydła, ale potrzebne jest potwierdzenie w dok. pozdr LG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 08:00 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Józef Wegner
ur. 1895-03-19 zm. 1936-01-20


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 08:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
lukegg napisał(a):
Józef Wegner
ur. 1895-03-19 zm. 1936-01-20


Proszę coś więcej powiedziesz o rodzinie Grzegorzewskich, mam urlop więc jest czas przejść się do archiwum, może coś się znajdzie

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 08:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2014, 11:05
Posty: 124
Większość osób przybywających z Krotoszyna do Bydgoszczy w latach 20-30 zamieszkała na osiedlu Szwederowo, Górzyskowo (w tym mój dziadek)

_________________
Pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 08:36 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
info o losach rodziny na PV. pozdr LG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, 13:16 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Do Krysi
Dzisiaj uzyskałem info że hotel P. Wleklińskiego był prawdopodobnie tam gdzie obecnie znajduje się siedziba PKO BP w Krotoszynie.
W Orędowniku krotoszyński z 20 marca 1937r info:
(Umieszczenie o licytacji
W myśl § 83 rozporządzenia R ady Ministrów
z dnia 25. G. 1932 r. o postępowaniu
egzekucyjnym Wiadz Skarbowych
(Dz.U.R P. 62 poz. 580), Urząd Skarbowy
w Krotoszynie podaje do ogólnej wiadomości,
że
dnia 23-go marca 1937 r. o godz. 11-tej
w lokalu p. Wleklińskiego Zdzisława przy
ul. Ceglarskiej 17 celem uregulowania
należności Skarbu Państwa i obc. wierzycieli
odbędzie się sprzedaż z licytacji
niżej wymienionych ruchomości:
1) cegła palona 249.500 s z t , 2) pły ­
ty ścienne 7000 szt., 3) dreny 3 i G
cal. 3.500 s z t, 4) 1 biurko dębowe,
3) 1 szafa do książek, G) 1 biblioteka
machoitiowa, 7) 1 komplet klubowy,
8) 1 kanapa pluszowa, 9) 1
ra d io ap a ra t 3 lamp., 10) maszyna
do pisania „A dler“, 11) 3 wozy —
hele, 12) 1 kanapa gobelinowa,
13) 1 lustro dębowe.
Zajęte ruchomości ogładać można dn.
23 marca br. o godz. 10,45 w lokalu licytacji.
wz. naczelnika Urzędu Skarbowego kolejny wpis w Oredowniku Krotoszyńskim
Obwieszczenle o licytacji.W myśl rozporządzenia Rady Mini­strów z dnia 25. VI. 1932 r. o postępo­waniu egzekucyjnym władz skarbowych (Dz.U.R.P. 62 poz. 580), Urząd Skarbowy w Krotoszynie podaje do ogólnej
wiadomości, żed n ia 2S -g o sty c z n ia 1938 r . o god z. 1 0 -te jw lokalu p. Zdzisława Wleklińskiego w Krotoszynie ul. Ceglarska 17, i o godz. 12-tej w lokalu Fabryki Wyrobów Cera­micznych, dawniej Auerbach w Starym Krotoszynie ćelem uregulowania zale­głych należności Skarbu Państwa i in- nyoh wierzycieli odbędzie się sprzedaż z licytacji niżej wymienionych rucho­mości:ad 1). płyty ścienne 11,000 sztukdreny . 3,500 „cegła dziurkowana 6.000 „cegła palona . 110,000 „biurko dębowe 1szafa dębowa do książek 1kanapa i 4 fotele klubo­we obite skurą 1 kom pl.radioap 3 lamp na prąd 1maszyna do pisania „Adler“ 1wozy o nośności GO ctr. 3odbędzie sięw e w to rek , d n ia 18 s ty c z n ia 38 r. o g . 9 ran ow Hotelu Wielkopolskim w Krotoszynie Sprzedawać się będzie:z rew. Helenonol przerąb oddz. 11 — so­snowy budulec, przerąb oddz. 24 i 25 sosn, i grabowe szczapy i ga­łęzie.s rew. Baszków zrąb oddz. 37 sosn. szcza­py, pieńki i gałęzie.Drzewo można sobie przedtem obejrzeć.N a d le ś n ic t w B u szk ó w .AlllSUl Pili!S C f o f o s z y nTelefon 125 Rynek 31 Tetsary Kolonialnei ó e i M e s y- M i - Likiery.hus»t — — d e t a lad 2). cegła pustaki cegła bloki . cegła palona cegła sufitówka 27.000 sztuk52.000 sztuk 128,000 sztuk26.000 sztukZajęte ruchomości można oglądać dnia 25 stycznia ¡1938 r. o godz. 9,45 i 11,45 w lokalu lieytacji.Z uwagi na to, że licytacja wyznaczo­na w pierwszym terminie na dzień 4 X.1937 i 22 XI. 1937 nie doszim do skutku, wymienione wyżej przedmioty w myśl § § 92 powołanego na wstępie rozporzą­dzenia mogą byó sprzedane za cenę niż­szą od oszacowania.z a K iero w n ik a Urzędu(—) R. Pilz, ref. Urz. Skarb
pozdr Lukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sie 2018, 20:36 
Offline

Dołączył(a): 01 gru 2009, 18:03
Posty: 612
Lokalizacja: Poznań
Łukaszu, bardzo dziękuję za informacje. Przeglądałam Orędownik Ostrowski ale nie znalazłam żadnych informacji o hotelu. Nie ma też zadnych informacji w muzeum regionalnym. Historia cegielni mniej więcej jest znana. Ale dzieje rodziny po wyprowadzeniu się z Poznania już nie. Dom w którym mieszkali Wleklińscy przy Ceglarskiej istnieje. Zdzisław Wlekliński zmarł w Poznaniu, nie zyje też jego syn. Nie wiem kto z rodziny odzyskał cegielnie i później ją sprzedał , wyburzył. Dziś w tym miejscu jest Osiedle Robińskch. W księgach cmentarnych jest zapis pochówku Heleny Wleklińskiej. Nic nie wiem, poza datą śmierci Jana Wleklińskiego o jego pochówku. Szukam informacji o pierwszej zonie Zdzisława zd. Pepinhausen.

Pozdrawiam
krysia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sie 2018, 21:27 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2018, 19:25
Posty: 18
Hej Krysia
Piszesz o ORĘDOWNIKU OSTROWSKIM-ww.info pochodzą z ORĘDOWNIKA KROTOSZYŃSKIEGO, i to tak na szybko. Mysle sobie ze twoj przodek był bardzo znanym w Krotoszynie czlowiekiem prowadzacym rozmaite interesy-jak piszesz hotel, cegielnia, fabryka. Warto dokładnie przejrzec OREDOWNIK KROTOSZYŃSKI dostepne numery, zapewne znajda sie ciekawe info. Wiem dokładnie gdzie była cegielnia i ten dom. Mozliwe tez ze zawierucha wojenna tez swoje zrobiła a pozniej komunisci. Istnieje wiele nieruchomosci o dziwnym statucie.
Analiza ksiąg wieczystych i wpisów poczynionych wiele by wyjaśniła. Temat jest bardzo ciekawy wymagajacy dłuzszych poszukiwan.
Ciekawe jest tez nazwisko pierwszej zony PEPINHAUSEN czy aby jest to prawidłowa pisownia a nie przypadkiem POPPENHAUSEN?
Dobrym pomysłem była by wizyta AP w Kaliszu pozdr Lukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2018, 05:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1444
Lokalizacja: Poznań
Ze "Spisu właścicieli kont PKO, rok 1936": Wlekliński Bogdan, Krotoszyn, ul. Ceglarska 17, nr konta: 204 923

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Kiedy człowiek osiąga dorosłość? Kiedy wie, że ma rację, ale daje sobie spokój z udowadnianiem na siłę ludziom, że są w błędzie.
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2018, 09:09 
Offline

Dołączył(a): 01 gru 2009, 18:03
Posty: 612
Lokalizacja: Poznań
To oczywiście Orędownik Krotoszyński. Pierwsza zona Zdzisława Wleklińskiego to Leonia Peppinghaus. Nie wiem nic o jej losach. Czy zmarła w Krotoszynie, zginęła z rąk okupanta ?. W księgach USC Krotoszyn nie natrafiono na nazwisko Wleklińska zd Peppinghaus (urodzenia, zgony). Podobno zyją członkowie rodziny która miała swój sklep obok hotelu Wleklińskiego i z pewnością mogli by coś wnieść do historii Wleklińskich którą chce opisac.
Bogdan Wlekliński to brat Zdzisława i po odkupieniu od Robińskich Cegielni bracia występowali w logo firmy jako współwłaściciele ale krótko. Bogdan mieszkał i zmarł we wsi Kaszczor (był tam agronomem)
Nie jest to moja rodzina. Jest to dalszy ciąg historii ul. Staszica (opisana w Roczniku 2015). W okolicach Poznania mieszka prawnuczka J.W. ale niechętna do współpracy.
Grobem Zdzisława Wleklińskiego nikt się nie opiekuje, zarośnięty, zaniedbany. Druga zona nie zyje i pochowana jest na cm. parafialnym Św Stanisława Kostki. Rodzina drugiej żony niewiele wie o Zdzisławie, nie maja zdjęć.

Pozdrawiam
krysia

Dziękuję za zainteresowanie się tematem moich poszukiwań


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2019, 21:52 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2019, 00:28
Posty: 13
krysia napisał(a):
To oczywiście Orędownik Krotoszyński. Pierwsza zona Zdzisława Wleklińskiego to Leonia Peppinghaus. Nie wiem nic o jej losach. Czy zmarła w Krotoszynie, zginęła z rąk okupanta ?. W księgach USC Krotoszyn nie natrafiono na nazwisko Wleklińska zd Peppinghaus (urodzenia, zgony). Podobno zyją członkowie rodziny która miała swój sklep obok hotelu Wleklińskiego i z pewnością mogli by coś wnieść do historii Wleklińskich którą chce opisac.
Bogdan Wlekliński to brat Zdzisława i po odkupieniu od Robińskich Cegielni bracia występowali w logo firmy jako współwłaściciele ale krótko. Bogdan mieszkał i zmarł we wsi Kaszczor (był tam agronomem)
Nie jest to moja rodzina. Jest to dalszy ciąg historii ul. Staszica (opisana w Roczniku 2015). W okolicach Poznania mieszka prawnuczka J.W. ale niechętna do współpracy.
Grobem Zdzisława Wleklińskiego nikt się nie opiekuje, zarośnięty, zaniedbany. Druga zona nie zyje i pochowana jest na cm. parafialnym Św Stanisława Kostki. Rodzina drugiej żony niewiele wie o Zdzisławie, nie maja zdjęć.

Pozdrawiam
krysia

Dziękuję za zainteresowanie się tematem moich poszukiwań

Poszukuję informacji na temat Elżbiety Zofi Wleklińskiej ( panieńskie) po mężu Grocka/Grodzka, mąż Stanisław oboje urodzeni najprawdopodobniej okolice Krobi, Krotoszyna, poźniejsze akty meldunkowe pokazują okolice Poznania, Jarocina jako miejsce pobytu. Przypuszczamy że po roku 35 opuścili Polskę lub pojechali w jej głąb.

_________________
Szukam z rodziny Grodzkich/Grockich, Kubeczka, Bielawny, Wleklińskich, Zabawa, Krawczyk, Jajko, Królewicz, Żok, Piotrowscy, Furmanek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 gru 2019, 20:08 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2019, 00:28
Posty: 13
krysia napisał(a):
Łukaszu, bardzo dziękuję za informacje. Przeglądałam Orędownik Ostrowski ale nie znalazłam żadnych informacji o hotelu. Nie ma też zadnych informacji w muzeum regionalnym. Historia cegielni mniej więcej jest znana. Ale dzieje rodziny po wyprowadzeniu się z Poznania już nie. Dom w którym mieszkali Wleklińscy przy Ceglarskiej istnieje. Zdzisław Wlekliński zmarł w Poznaniu, nie zyje też jego syn. Nie wiem kto z rodziny odzyskał cegielnie i później ją sprzedał , wyburzył. Dziś w tym miejscu jest Osiedle Robińskch. W księgach cmentarnych jest zapis pochówku Heleny Wleklińskiej. Nic nie wiem, poza datą śmierci Jana Wleklińskiego o jego pochówku. Szukam informacji o pierwszej zonie Zdzisława zd. Pepinhausen.

Pozdrawiam
krysia



Kasiu
jeśli dobrze czytam to karta meldunkowa z informacją m i. o pierwszej żonie Zdzisława:
https://photos.szukajwarchiwach.gov.pl/ ... b33135_max

_________________
Szukam z rodziny Grodzkich/Grockich, Kubeczka, Bielawny, Wleklińskich, Zabawa, Krawczyk, Jajko, Królewicz, Żok, Piotrowscy, Furmanek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 gru 2019, 21:46 
Offline

Dołączył(a): 01 gru 2009, 18:03
Posty: 612
Lokalizacja: Poznań
Nie jestem spokrewniona z rodziną Wleklińskich. W moich poszukiwaniach natrafiłam na rodzinę Wleklińskich, zamieszkałych w Krotoszynie która ma korzenie w Krobi ale nie mają nic wspólnego z Wleklińskim Janem współwłaścicielem fabryki Ganowicz&Wlekliński "Patria. Na cmentarzu parafialnym są trzy mogiły Wleklińskich .
Rodzina ta prowadzi rodzinną firmę a można ich znaleźć w interenecie. Nie pamiętam ani telefonu ani adresu, poszukiwania prowadziłam kilka lat temu. Tylko tyle mogę pomóc w temacie.
Pozdrawiam
krysia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL